tisdag 22 februari 2011

4. So many years

Satt och åt sista målet för dagen tillsammans med min syster för sisådär 7 minuter sedan. Jag ser ner på min dubbelmacka och konstaterar högt att "polarkaka äger".

Jag körde på en klassiker, en skiva bröd, pålägg nr 1 (ost), pålägg nr 2 (skinka) och sedan en till skiva bröd, givetvis upp och ner. Jag kallar det för hamburgerkonceptet. Jag inspekterar Andreas macka och till min förvåning upptäcker jag att hon gjort helt fel. Hon har bröd, pålägg nr 1 (ost) och sedan ytterligare en skiva bröd och på toppen finner jag pålägg nr 2 (medwurst).

Jag: ofta du har påläggen så!
Andrea: jag kan ju inte lägga korven på osten, då känner man ju inte smaken av osten
Jag: men det blandas ju ändå
Andrea: ja, men jag tuggar ju osten på vänster sida och korven på höger

Det är inte med lite förundran som jag frågar mig vart världen egentligen är på väg..

2 kommentarer:

  1. GRATTIS! fan vad coolt. & du har bytt blogg. också KOLT (Y)

    SvaraRadera
  2. jag ska läsa, varje dag. & DÅ FÅR DU FAN I MIG SKRIVA SÅ DET RYKER!

    (kör bara kör)

    SvaraRadera