söndag 27 februari 2011

8. Annat är det på Burger King

Vet inte om ni har märkt det, men oftast har mina rubriker absolut ingenting att göra med texten. Lite spännande tycker jag, det gör ju att ni inte har en aning om vad inlägget ska handla om förrän ni läst det.

Sitter här med en lite konstig känsla. Har varit på möte med fotbollslaget, eller lagen. Diskuterade lite om hur vi ska spela i år, blir ett F13-15 och ett F16-19. Träna lite ihop då och då, låna lite folk då och då. So far so good.
Var inte ens säker på om jag tänkte spela fotboll i år. Är dåligt med satsningen och entusiasmen i laget, jag är inte någon vidare bra spelare och jag vet inte ens vad jag har för position längre. Vill jag stå i mål? Har tappat så mycket på ett år som utespelare (och skadad, once again). Vill jag vara utespelare? Vart i så fall? Vill inte vara någon som bara tar den platsen som är ledig, jag vill ha min plats.
Frågan är nu varför jag har denna knepiga känsla. Jag kom till mötet och insåg att fan, jag vill verkligen utvecklas i år! Trots att vi på pappret ska vara upp mot 20 aktiva i F16-19laget tvivlar jag på att det kommer bli så. Varför skulle det bli annorlunda mot tidigare år? Vi är igång alldeles försent och har för tillfället ingen plan då den är täckt på is. Är det inte meningen att försäsongsträningen ska ha pågått i en månad? Slutligen, vi ska nu träna två gånger i veckan. Två. De som spelar i F13-15 har en extra utöver de två de har ihop med oss. Varför har inte vi tre träningar? Varför satsar inte vi?

Min otroliga lack of motivation förändrades drastiskt till sprudlande entusiasm bara för att sedan inse att det inte kan bli så bra som jag hoppades på. Vårt lag är fyllt av fantastiska individer och vi har fruktansvärt kul ihop, men det är allt för mycket som bara är socialt. Vill jag utvecklas bör jag byta klubb, och riktigt så seriöst vill jag inte ha det. Mycket kommer hänga på att lägga manken till och ta saken i egna händer. Dock byggs inte ett fotbollslag av endast mig och några få likasinnade..

1 kommentar:

  1. jenny jenny jenny, krigarN.

    HUR FAN KAN DU SPELA FOTBOLL?! det är så jävla tråkigt ju. Man bara springer efter en boll.

    ja okej.. jag har ju också spelat fotboll, länge, sen jag var liten.

    förresten, jag kanske tycker det är så jävla tråkigt bara för att jag är så lat? öhm..

    nu kom jag av mig.... .. . .

    hehehehe

    SvaraRadera