torsdag 3 mars 2011

10. Dag 2 - Varför började jag blogga?

Ända sedan jag var liten har jag skrivit likt en gisslan med en kniv mot strupen, en blogg var förmodligen det naturliga steget vidare från att skriva fiktiva berättelser och dagbok för mig själv. Mestadels har mitt bloggande endast gått ut på att få skriva av mig, men givetvis är det ett otroligt plus med lite läsare och jag älskar att få feedback på mina inlägg!
Kanske lite egoistisk.
En annan anledningen till mitt bloggande är nog ett försök att skona människorna i min omgivning, har en förmåga att bara mala på när jag väl börjat prata (jag menar så där irriterande att det verkligen inte finns någon hejd), och då är bloggen ett bra ställe att få ut lite extra ord och energi. Tänk på det nästa gång ni klagar på att jag pratar för mycket.. det kunde varit värre!

1 kommentar: