måndag 14 mars 2011

21. It's only rock 'n' roll

I lördags var det dags för årets höjdpunkt och denna slutade i absolut största glädje. En spänning som byggts upp under flera veckors tid och en laddning som pågått sedan förra årets upplaga. Jag talar givetvis om den fantastiska melodifestivalen! Jag är dessutom väldigt oseriös...

Sedan flera år tillbaka har jag ifrågasatt melodifestivalens existens, den tappar allt fler tittare, blir allt mindre intressant och nivån på bidragen är ofta löjligt låg. Det faktum att Eric Saade tog hem vinsten i år är dessutom ett bevis på att makten nu fallit i småflickornas händer, vart är världen på väg?
Nu är det inte mitt hat mot denna musiktävling som jag tänkte diskutera, utan snarare de få goda saker som den fört med sig. Melodifestivalen har i sällskap med Idol, Fame Factory och andra halvt banala mainstreamade tv-program fört med sig en del bra musik. Dessa låtar har jag sammanställt i min alldeles egna spotifylista "mainstreamade musiktävlingar". Ganska skön och jag kallar den för nostalgi, ta er en titt!

Klicka här för att få listan!

Lika lite som jag följde melodifestivalen i år (det vill säga inget alls), skulle jag lyssna seriöst på ett gäng av låtarna i listan, men varför inte ha med lite töntlåtar att skratta åt? Skulle vi alla vara seriösa dygnet runt, året runt, livet ut hade det väl blivit lite tråkigt? Just det! Ta listan med en nypa salt och försök själva klura ut vilka låtar jag gillar eller inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar