fredag 18 mars 2011

25. man har inte trettioåtta punkter i sitt valtal

Åsa hälsar det, för er som undrar. I vilket fall som helst är det fredag och jag har precis haft retoriklektion. Var dags för oss att hålla vårt försvarstal för den prostituerade knarkkuriren Rosanna, och likt en intakt stridshär stod jag, Sebastian och Paulina på scen och argumenterade. Vackert.

Fredag är skönt, och jag har planerat att ha en fantastiskt bra dag. Man borde göra det oftare, egentligen. Till att börja med kunde jag sova till klockan sju, för började inte skolan förrän nio. Slutar dagen redan klockan två med idrott som sista lektion, sedan ska jag likt en sann atlet ta mig genom staden till gymmet och träna någon timma där. Bra va? Jätteduktigt faktiskt.
Efter ett pass på friskis tänker jag njuta av en skön dusch och en stund i bastun, sen buss hem till Svenljunga och några minuter i solariet. Toppendag redan nu va? Ja precis.
Hur ska hon toppa det här, tänker ni. Det ska jag förklara. Sedan ska jag hem, ta det lugnt och göra mig iordning för färd till fröken Lina Pettersson som återvänder från Ed över helgen i sällskap med sin kompanjon Everlund, sen blir det vidare mot Sexdrega, fest och en kickass kväll!
Tror ni jag kommer hålla den här planeringen? För två månader sedan hade jag sagt nej, idag säger jag ja. Har nyligen utnämnt mig till the master of planering. Återkommer med ett inlägg om detta senare.

Blev det här en roman? Blev det ett långt tråkigt inlägg? Har jag en förkärlek för konstig musik? Nja, skulle jag vilja säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar