måndag 21 mars 2011

29. Dag 13 - Vad jag åt igår

Just som man tänkte kasta in handduken kommer man på att man sysslar med en sån där ett ämne per dag-grej. Är det där ett ord? Ska det sitta ihop? Ettämneperdaggrej? Ska det vara bindestreck? Ett-ämne-per-dag-grej? Nej, alternativ ett var nog bäst. Hur som, ska tydligen tala om för er vad jag åt igår.

Till frukost minns jag inte riktigt, kan vara någon kesoblandning med lite frön i, eller några hederliga mackor med skinka på. Mums. Frukosten brukar innehålla avokado och röd paprika, men nähä, det hade vi inte hemma. Var sedan dags för middag hos farmor som fyllt år, blev en sallad och vitlöksbröd till förrätt,schnitzel (var tvungen att googla stavning, tvivlade på om det skulle vara sch) till huvudrätt och en kaka med jordgubbar och grädde på till efterrätt. Mätt blev man, vill jag lova. Till kvällsmat blev det sedan lite té (the för er som stavar det så) och en smörgås eller två.

Fruktansvärt intressant va? Märkte för övrigt att jag äter väldigt annorlunda på helger och vardagar, och att den där vrålstora middagen störde hela balansen, oj oj oj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar