tisdag 29 mars 2011

40. nature never wanted us

Har nu gått in på dag två av att vara hemma från skolan. Igår var det okej, men idag är det inte okej. Behövde verkligen vara på företagsekonomilektionen, men mår man så här så går det helt enkelt inte. De stunder jag orkar sitta någorlunda upprätt så är jag duktig och övar på lite gamla högskoleprov, ska skriva the real deal på lördag. Förstår fortfarande inte riktigt varför jag bestämde mig för att göra det. Ska jag ens läsa på Högskola inom de närmsta fem åren? Gör jag det för att man bara ska göra det? Kanske vill jag helt enkelt testa mig själv, och känna mig lite vuxen.

I helgen har jag inte ätit sådär asanyttigt, och har inte varit så duktig på att träna heller, bortsett från i söndags. Var i och för sig på gymmet i fredags med, men ändå. Kommer inte hinna träna förrän på torsdag, om jag mår bra då. Min poäng är att jag de senaste dagarna gjort uppror mot mig själv och funderat över vafan jag ska vara nyttig för, varför ska jag vara noga med och träna och äta rätt när att leva onyttigt fungerar? Kom nyss till insikt, och svaret sa jag redan i föregående mening. Att leva onyttigt fungerar, men att vara ordentlig och någorlunda sund får mig att må bra och hålla mycket bättre rutiner. Ny inspiration och nya tag på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar