torsdag 7 april 2011

47. got a demon in my car

Som jag nyligen uttryckte det till en god kamrat så är jag "tröttare än en otränad datornörd som precis genomfört vasaloppet". Med det sagt vill jag att ni har förståelse för eventuella grammatiska fel, låg nivå på skämten (som om det skulle hända mig... pfft), svävande och osammanhängande text samt en lila elefant som jämt tycks vara i vägen.

Sitter just nu och funderar på hur många bloggare, inklusive mig själv, som inleder med "sitter just nu" när de ska berätta om vad de gör. Fick precis ett samtal av Statistiska centralbyrån som kände på sig att jag satt och klurade på det där med statistik. Just siffrorna på hur blogginlägg inleds hade de inte framme just för tillfället, men  de har en del annat nyttigt som går att använda i skolarbeten, valtal och som tårtdekorationer, därför lovade jag att sponsra med en länk. Den hittar ni där ---> här.
Vidare skulle jag vilja berätta att jag idag gick på möte iförd ett par rosa foppatofflor. Varför det, tänker ni då. Har hon blivit galen? Fick hon pengar för det? Matchade det kläderna? Nej, kära vänner. Jag ska berätta hur det egentligen var. Efter två dagar av Uf-mässa iförd ett par röda Converse ståendes på ett betonggolv sa mina fötter ifrån när det var dags att dra på sig ett par andra - gröna - Converse när jag skulle iväg på möte. Inte heller ville de acceptera ett par mörkblå, eller svarta. Tiden var knapp och fötterna var ömma, så mitt val föll på ett par rosa, eller nästan hallonröda, foppatofflor. Billiga sådana, dessutom!


Skulle nu vilja tacka min mamma och min pappa för att ni gjort detta möjligt för mig. Det är er förtjänst att jag bloggar idag. Inte nog med att jag fått sängen jag sitter i utav er i julklapp för något år sedan, att datorn jag använder är köpt för era pengar och att ni fixar så att vi har mat på bordet - utan er hade jag inte ens existerat. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar