måndag 25 april 2011

63. you've gotta see her

Vi har talat om det förut, till och med nyligen, och jag tänker ta upp det igen. Det viktiga med en bra start på dagen, det fina med en morgon som bara strålar av härlighet och hur skönt det är att börja på topp. Ja, vi har talat om det innan, möjligtvis med andra ord än dessa.

Hur som - jag har gjort det igen! Inlett dagen på topp genom att vakna vid tjugo i sju (hur kan det här vara på topp, tänker ni. Jo:) och tagit mig den tämligen långa vägen ner för trappan till det som vi i familjen Jonsson kallar för vårt kök. Igång med kaffet och ner i källaren för att dra fram lite träningskläder, på med dem och sedan i med lite kaffe. Med detta bakom mig stegade jag bestämt ut genom ytterdörren och snörade på mig inlines och när klockan slog 06.58 stod jag startklar och började min färd på hjul ner till Svenljunga downtown - det vill säga torget och Ica. Mötte upp Angelica och vi gav oss ut på en drygt 86 minuter lång färd längs banvallen, förbi Ringestena mot Sexdrega, tillbaka och ut på riktig landsväg och in på det som jag när jag var liten kallade för hästvägen. Gissa varför? För att det finns hästar där såklart. Idag var det dock mest tomma hagar, men ändock en ack så behaglig syn. Något som inte var lika behagligt, rentav obehagligt, var underlaget på denna väg. Så knagglig och ojämn att det kittlade genom inlines upp i fötterna och hela vägen upp till knäna, och så trögt att det kändes som att vada genom strömt vatten. Jag drog paralleller mellan denna färd och när jag var inne i finska vinterkriget och pulsade med snö upp till låren - enda skillnaden var att då hade jag en kula i vänster ben, vilket i och för sig var mer lindrigt än den kittlande vibrationen i fötterna. Vägen fick sitt slut och efter att vi tagit oss upp för en abnormt brant backe kände vi oss tämligen nöjda med vår prestation och gled därför i vad de flesta ungdomar idag skulle kalla för ett ganska chill tempo tillbaka in mot byn på stora vägen, tog farväl och gav oss sedan hemåt åt varsitt håll.
     Sitter nu nyduschad med frukost i magen (havre- och quinoagröt och ett ägg... Läs mitt inlägg om maten i Finland där --> här.), insmord i hudkräm eller Nourishing Moisture Beauty Body Milk - som Dove själva skulle kalla det - och ska kissa innan jag fortsätter städa lite i min garderob innan jag sätter mig med dagens plugg. Sen ska jag träffa Louise!!!111oneone. F i n a l l y.

Med det sagt vill jag meddela att jag kommer få en fantastiskt bra dag, inte bara för att jag fått en bra start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar