söndag 22 maj 2011

82. crazy little thing called love

Nej, kära läsare, rubriken innebär ingenting med att jag har någon kärlek på gång. Helt tomt på den fronten. Trevlig låt, däremot. Hur som, hur har min helg varit?

I fredags tog jag en sen promenad med Linis, många ord sagda. Vi är bra på prata, sämre på att träffas tillräckligt ofta. Avslutade dagen med att se något avsnitt av Sex and the City, aldrig sett serien förut, bara första filmen. I lördags bröt jag ihop över mitt plugg och grät ett litet slag, och senare fick jag ett sjukt godissug. Idag välkomnade jag lingonveckan (ni som rynkar på näsan för att jag skriver det - det är helt naturligt! Jag är tjej!), kunde inte undgå att se ett samband mellan det, godisbehovet och de kraftiga humörsvängningarna från duktig student till gråtande student och sedan till, idag, lugn student.
     Anyway, efter att jag avverkat upp mot en mil i löpspåret och lite plugg till var det dags för en impulsiv photoshoot. Imorgon ska jag nämligen ha med mig foton till skolan för att skicka med i det personliga brevet till värdfamiljerna i USA, klassen åker ju dit i trean och pluggar på college några veckor och bor i en amerikansk familj. Längtar! Fotona ska i alla fall visa lite vilka vi är och vad vi har för intressen, valde att visa mitt intresse för musik och film, men också hur kul jag har ihop med min syster och slutligen lite frieri till familjernas amerikanska hjärtan. Inte helt utan att jag alltid haft en fascination för staterna. Här är resultatet:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar