onsdag 22 juni 2011

100. million miles away

Känns jävligt värt att dedikera mitt hundrade inlägg till att tala om att jag är så fantastiskt opepp på allt. Har inte orkat ta tag i något som ens heter midsommar och pl känns inte helt rätt det heller, har Metaltown att tacka för det. I första meningen av inlägget använde jag för övrigt två ord som är löjligt fula - hundrade och opepp. Hundrade låter bara fel, och jag tror att många av er förmodligen skulle säga hundrande istället. På tal om ord som sägs och skrivs fel kan jag ju nämna ett av mina favoritord, nämligen dedikera. Det fungerar i alla lägen! Nästan. Hur som så heter det egentligen dedicera, men vårt svenska uttal med ett hårt c - det vill säga k-läte, har gjort att det numera stavas korrekt med såväl c som k.

Utan vidare fantasi har jag knåpat ner ett inlägg om ingenting, tänker därmed återgå till att känna mig lätt bitter medan jag letar efter någon slags inspiration till att kravla mig upp ur gropen jag ofrivilligt hamnat i. Någonstans där jag i alla fall inte tänker leta inspiration är nere i en stuga vid Falkenberg över midsommar, det känns lika fjortis som användandet av ordet opepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar