onsdag 15 juni 2011

97. only by the night

I storm i klass med den jag mötte på min sjuttonde dag utan varken mat eller toalettbesök under finska vinterkriget kämpade jag med Angelica vid min sida, på våra cyklar, på väg hem från Sexdrega. Sträckan är cirka elva kilometer lång, och efter att inte ens två timmar tidigare färdats den med tidigare nämnda fordon och sedan avverkat ett pass på gymmet i Sexdrega kändes det ganska bra i benen. Särskilt då det var extrem motvind hela vägen.

Hur som, starka som as som vi är, klarade vi oss alldeles utmärkt. Som ni vid det här laget borde förstått så har jag tränat på Motionsfabriken i Sexdrega idag. Första gången, och vill nu börja där i alla fall under sommaren eftersom jag ska jobba i Sexdrega och det då känns jävligt jobbigt att åka till Borås för att gymma. Nackdelen är väl att det är dyrt att träna där om man inte tecknar årskort. Får se hur jag gör. 
Efter gymmet bjöd Angelica på en bit mat, trevligt sällskap och en jävla massa tjöt. Trivs så bra med den människan att om jag vore lagd åt det hållet hade jag friat på stört. Får väl nöja mig med att vara bf's så länge. 

Har hittills idag (och klockan är ännu inte fyra!) stött på tre fantastiskt irriterande i-landsproblem.
1. Jag hittar inte mina nycklar. Med tanke på att jag har såväl skåpnyckel som husnyckel och cykelnyckel vore det bra om jag kunde återfinna dem. Framför allt då Gurra (min cykel) just nu står vid bussen och jag kan inte hämta hem honom så länge han är låst. Orolig för stackarn, han har tidigare varit ett hett villebråd. 
2. Jag hittar inte min biljett till West Cost Riot. Det som gör att jag inte har fullständig panik över detta är att jag för det första inte betalt biljetten utan fått den gratis (he-he-he), men också för att jag inte städat mitt rum. Om ni skulle se mitt rum skulle ni inse att det kan finnas gott om saker gömda där. 
3. Jag får inte i tunneln jag lånat av Angelica. Alltså, tunneln till hålet i örat som jag töjer. Eftersom jag inte får ha töjsnurran i på jobbet måste jag ha en tunnel i, och vore fruktansvärt bra om jag kunde få i tunneln tills imorgon. Med lite jävlar anamma, hudkräm och tålamod hoppas jag på att ha löst detta innan natten. 

1 kommentar: