tisdag 5 juli 2011

116. I'm not your boyfriend, baby

Alltså guys, känner att min blogg går neråt. Frekventa inlägg, javisst! Välskrivna? Jovars. Roliga, kaxiga, fyndiga, provocerande? Visst inte.

Har magin lämnat mina fingrar? Har jag förlorat min stil? Var Bob Dylan bäst på Peace&Love? Ett stort nej på den frågan! Magin finns - till skillnad från Bob Dylan - kvar hos mig. Den ska bara disponeras på rätt sätt. Har idag kommit på ett sjujävla projekt som jag långt bak i huvudet haft malandes ett tag. Tidigare oerhört diffust och abstrakt, omöjligt att fånga. Som en blixt, eller ett hårt knytnävsslag, slog det till idag. Snabbare än en dopad Lucky Luke greppade jag idén och skred till verket. Det gäller att ta tillfället i akt, smida medan järnet är varmt. Eller "il faut battre le fer pendant qu'il est chaud", som det heter på franska. All min magi har därför placerats där idag, och det hela kan komma att bli tämligen storslaget. Ska bli storslaget. Fas ett är inledd med dunder och brak, fas två inleds inom en dryg månad. Vad det är får ni inte veta. Inte nu. Snart, kanske. Tids nog. Två månader, ett år eller mer. Ingen vet. Det sker när tiden är inne, det är något bara framtiden kan utvisa - den som lever får se.

Tänker inte göra en sammanbindande avslutning, inte knyta ihop säcken. Något som de flesta svensklärare någon gång försökt pränta in hos sina elever. Ordagrant. Knyta ihop säcken, alltså. Nej, istället går jag ut med ett avslöjande följt av en vädjan. Jag menar det inte skrytigt, inte "fanvabrajagär", inte ens nöjt - snarare förbryllat.
     Vår badrumsvåg verkar ha lagt av.
     Som jag talade om för er igår hävdade denne att jag gått ner 2 kg på 6 dagar. Utan att ens anstränga mig. Imorse ville han få mig att tro att jag gått ner ytterligare  2,3 kg. På 25 timmar. Har han fått ett eget liv? Vill han bara göra mig glad? Vad kan ha fått honom att göra så här? Inte ens jag, som i vanliga fall skulle kunna beskrivas som "oerhört talför" eller till och med "rapp i käften", kan ge ett svar på det här. Vänder mig därför till er. Tankar, idéer, lösningar och svar på detta välkomnas. Call me. Or comment.

1 kommentar:

  1. okej. det var jag som skojade med dig om telefonen.

    & nu... ja jag skojar med dig igen. det är jag som leker med din våg. Bara för att du ska komma & dricka kaffe & äta geisha (eller gaytja som jag nyss kom på att jag ska kalla det) med mig. ok? du gillar väl mig ändå?

    SvaraRadera