onsdag 7 september 2011

135. get me hell out of here

Hej hej och tjena. Först och främst (ni som följt bloggen ett tag himlar nog lite med ögonen nu) - tack för de fina kommentarerna på föregående inlägg! Resulterade i en glad tjej. Dock: vem är du Anonym? Och Emma? Jag blev också en nyfiken tjej, förstår ni.

Sitter just nu i skolan och jobbar med mitt brev till de amerikanska värdfamiljerna som ska ta oss under sina vingar när vi kommer dit och pluggar på college i mars. Fett! Har stött på lite problem dock - sitter här med ett dokument på 638 ord, och gränsen är 500. Shoot.
     Förresten guys! Jag var på yoga igår. Har tidigare bara utövat yoga hemma i min ensamhet, men igår så var det dags för Friskis&Svettis i Svenljunga att börja med yogapass, så jag och syster pallrade oss dit. Fantastiskt skönt faktiskt. Vem hade anat att det var så bra för träningsvärk? Okej, jag hade en förhoppning, men ändå.
    Det där med yoga får nog bli en tisdagsrutin. Jag har nämligen en tisdagsplan. Hädanefter tänker jag förklara tisdagar till en dag då jag förbjuder mig själv att genomföra skolarbete. Har tidigare försökt göra lördagar till en sådan dag, men ärligt talat - lördagar är bästa dagen för studier. Helger är ju trots allt den dag då du har flest lediga timmar per dygn, vilket gör att du hinner både plugga och göra annat. Så länge du disponerat tiden någorlunda, vill säga... Hur som så kommer mina måndagar framöver vara långa dagar med antingen företagsbesök, BDC-plugg, teori- eller körlektion. Kan då behöva tisdagen till en varva ner-dag för att ta hand lite om mig själv. Sen vänder ju veckan och går mot helg. JÄVLA BRA IDÉ VA?!

Kände mest att jag behövde få ner det och ut till världen så att det blir mer konkret. Som om jag faktiskt har ambition att genomföra det. Ska nu återgå till mitt brev och drömmar om en stor kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar