torsdag 3 november 2011

148. Clips that makes me fall in love

Som de flesta förmodligen vet hänger jag en hel del på Youtube. Det innebär inte att jag har superkollen på random klipp som får sjukt många visningar på några dagar och sedan består i en vecka, utan jag är istället den lojale subscribern som plockar på mig ett gäng noga utvalda channels (eller som medelsvensson säger: kanaler) att följa. Utöver det blir det lite allmänt surfande på jakt efter nya smultronställen (läs: channels) att hålla till på.

Rent generellt brukar det vara de Youtubers som lägger ut sketcher som jag fastnar för, sedan svävar det iväg till deras second channels där de istället och vloggar unt so weiter, unt so weiter. Idag, go' vänner, har inte bara flashat med ett av två tyska uttryck jag känner till - jag ska dessutom dela med mig av några av mina guldkorn från Youtube! Spännande, inte sant? Javisst, tänker ni!
    Härmed inviger jag bloggserien som ännu står utan namn, men som kommer ge er glimtar ur min skattkista med filmklipp - och göra detta med ett jäkligt gött tema: Klipp som får mig att bli kär!

Först ut: MORTAL KOMBAT! av livelavalive, hela första minuten ger mig ett sjukt glädjerus och precis när det börjat dala kommer konversation som följer vid 2:50. Mitchell, ta ditt skratt och följ med mig hem.

Redo för nästa klipp? Here we go! Greg i lika skjorta är mofo asasnygg och Cyr har manat fram en smärre crush hos mig, dock är det de tre tillsammans som är bäst. Perverst, tänker ni. Nej nej nej, säger jag. Detta klippet får mig helt enkelt bli kär på ett sådant vis att jag önskar att jag fick ingå i deras kompisgäng, vi hade haft så jävla kul ihop!

p.s. för er som vill ha mer av dansen: länk där --> här.

Inför nästa klipp kan jag väl erkänna att det är inte direkt den känslomässiga kärlekens begär som väcks. Allvarligt talat, stå emot den här videon och ni borde överväga ett liv i celibat. 


The grand finale incoming. Är ni redo? Jag sa: ÄÄÄÄÄR. NI. REDO?! Ser framför mig hur nu likt ett gäng rutinerade scouter med naturliv i ryggmärgen och käkar strapatser till frukost skriker "ALLTID REDO!". Den här videon mina vänner, den levererar sådan kärlek att jag blir stormförälskad på ett ögonblick. Kärlek på ett sådant vis att jag skulle kunna stå nedanför fönstret till det där hotellrummet och hojta "Markus! GIFT DIG MED MIG!".


Blev lätt tagen av dessa klipp. Förlåt mig, är inte tillräckligt emotionellt stabil för att avsluta det här inlägget. Tack för ert stöd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar