onsdag 9 november 2011

150. they say so

Jag har en skön slagkraft i knytnäven, uppskattar Californication och har läst "Spelet" av Neil Strauss. Men frukta icke gott folk, jag är faktiskt kvinna innerst inne! Jag har faktiskt en hel del kvaliteter - till exempel så kan jag laga mat och diska. Skämt åsido, men som första delen i min nya inläggsserie "revealations and secretz" ska ni alla få höra ta del av den ytligheten jag besitter. 

Bäst att erkänna direkt. Mina ögonbryn är mitt liv och det jag förmodligen ägnar mest tankeverksamhet åt på en dag är mina naglar. Långa, korta eller lösnaglar (vilket inte sker så ofta på grund av den ekonomiska aspekten och helvetet som kommer när man tagit bort dem och vill ha tillbaka sina äkta i bra ordning) - de ska alltid vara tip-top! Lacken ska vara av bra kvalitet, och först när mina naglar är välfilade, polerade, lackade och har topplack som finish är jag nöjd.
    Vidare är jag, som en del elever i min klass nyligen kommit underfund med, sjukligt noga med ansiktsprodukter. Just nu använder jag rengöring och krämer från Maria Åkerberg (tidigare Dermanord), som alla är helt organiska och ekologiska. Är dessutom fullt seriös när jag säger att jag får dåligt samvete om jag glömmer göra rent en morgon eller kväll.
    Det smink som landar på mitt ansikte är även det mestadels från Maria Åkerberg eller Make Up Store, och även om jag inte är särskilt duktig på det här med sminkningar och allt som hör till tycker jag att det är sjukt kul. Har spenderat åtskilliga timmar på att sitta och kolla på sminktutorials och reviews på YouTube, och för er som inte gjort det - do it! Inspiration är bara förnamnet.
   Tro det eller ej (ha-ha), men jag har faktiskt en akilleshäl. Eller tre. Först ut: mitt hår. Jag är fullkomligt värdelös på uppsättningar, hårfix etc. Det suger. Numero två: kläder. Mode är inte min grej. Jag bara kör, men önskar att jag var bättre på det där med kläder! Last but not least: min svaghet för skor. Samt det faktum att jag har svårt att hitta skor som passar. Jaja, plånboken är nog nöjd så...

Tror jag att jag är unik med det här? Verkligen inte. Men man får liksom bilden av att vissa människor - de som ropar ut det - är ytliga och intresserade av utseende och skönhet, och att andra inte bryr sig så mycket. Men allvarligt talat gott folk, är det inte lite skrämmande hur stor roll sånt här har i våra liv? Min ytlighet är vardag och rutin - ansiktsrengöring morgon och kväll, hårinpackning en dag i veckan, nagelfix på söndagar eller fredagar. Tänk bara om jag haft lika mycket struktur på skolarbetet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar