onsdag 1 februari 2012

165. through my rise and fall you've been my only friend

Hur många gånger kan en fågel Fenix dö för att sedan återuppstå? Det känns nämligen som om det är standardliknelsen jag kör när jag inte är på topp - att jag först går mot raset och sedan återvänder starkare än någonsin. Just nu känns det där "starkare än någonsin" ganska avlägset, som om det kommer hinna passera både en och två kalpas innan dess (ni som pluggat på hinduismen förstår det där). 

Jag lovade mig själv att inte börja blogga igen om jag skulle göra det med sann pessimistanda (säger ni, jag kallar det realist... Men den diskussionen tar vi inte nu), så det tänker jag inte heller göra. Här har ni därför några saker som gör att jag känner mig glad/upphetsad/kåt/entusiastisk/livstörstande slash får en allmän feelgood-känsla: 

1. Att träningen ger tydliga resultat. Jag är inte nöjd med min kropp, men jag är fantastiskt nöjd över utvecklingen som skett hittills - och att det bara fortsätter i rätt riktning! 
2. Att det faktiskt bara är sju veckor kvar till USA. Efter sju veckor spenderade i Kalifornien är det sen bara en månad kvar innan le grande finale... Student! 
3. Att jag återtagit min "mästare på helger"-titel. Det såg mörkt ut ett tag, men nu är jag på banan igen. Nöjen blandade med måsten, och framför allt kryddade med effektivitet! 
4. Att sitta själv på ett café med en kopp kaffe. Övriga kaffedrickare och kladdkaksätare må tro att jag är mobbad, eller väntar på en dejt (ja, jag skriver "dejt" och inte "date") som uteblev - men jag kallar det för lugn. Fönsterplats på LEVA med en bok och utsikt över alla som rör sig på Södra Torget... Vackert. 
5. ICA Basics kalkon i tunna skivor. 

Med det sagt meddelar jag att kbarak nu är up and running igen. Förhoppningsvis är jag själv det med snart. Annars får jag väl resa tillbaka till Italien, såhär ett år senare, ta mig till den där Fontana di Trevi och kasta i ett mynt eller två för att önska mig att tillvaron ska bli lite bättre. Sedan är det bara att hoppas på det bästa...



1 kommentar:

  1. Helt rätt att ta en kopp kaffe på egen hand, tumme upp!

    SvaraRadera