torsdag 16 februari 2012

182. dream on 'til your dreams comes true

Känner mig lite som en slagen krigare just nu. Har precis lagt ett spinningpass och en omgång pannkakor bakom mig, och i förmiddags blev det först ett kort, men intensivt ryggpass på gymmet följt av simning. Blev faktiskt förvånad över mig själv när det gällde det där med bröstsim - simmade 1000 meter på 29 minuter. Förr var jag en riktig fena (he-he) på simning, och då simmade jag samma sträcka på ungefär 25 minuter, så det var ju inte helt tokigt.

Hur som helst. När jag idag satt i ångbastun, andades in mintaromen och bara filosoferade lite över livet kände jag mig fantastiskt nöjd med min tillvaro just nu. "Det här skulle jag kunna vänja mig vid." 
   Är inte direkt någon smoothie-fantast, men när jag kom hem från träningen gjorde jag en smoothie som smakade likt sju drömmar och tre koppar glädje. Vem hade anat att det enda som behövdes var en stavmixer, avokado, hallon, kvarg, apelsin och vatten? Eventuellt något att förvara det hela i också. När jag sedan satt där, med detta magiska glas fyllt av liv i handen och ett sugrör i munnen kände jag mig oerhört belåten. "Det här skulle jag kunna vänja mig vid."
   När jag sedan avslutat ett spinningpass och svettades så mycket att jag nästan började undra om jag hade någon vätska kvar i kroppen, tänkte jag för mig själv att det varit en bra, produktiv dag. Fått både plugg, träning och andra viktiga grejer gjorda - och imorgon ska jag och min mamma ha sån där kvalitetstid ihop och åka till Gällstad. "Det här skulle jag kunna vänja mig vid."


Sen hörde jag några kvinnor från passet prata om att de skulle hem och läsa Svenljunga Tranemo Tidning. Att de alltid gör det efter spinningen på torsdagar, och att det är "så himla mysigt". Jag blev plötsligt påmind om att livet inte handlar om att hitta saker man kan vänja sig vid, eller finna rutiner man kan nöja sig med. Det handlar om att ha drömmar och följa dem, inte bara ta det man får utan sträva längre, högre, efter mer. Jag vägrar att fastna här och bli en av dem - jag ska skapa min väg, mitt liv och göra det som jag vill, även om det innebär att jag längs vägen ibland måste nöja mig med det som erbjuds. Trots allt, har det faktiskt aldrig funnits något dåligt med att lära sig göra det bästa av situationen.

2 kommentarer:

  1. det är från en tv-serie som heter supernatural :)

    SvaraRadera
  2. haha den där joel ja... förresten, sämst av dig att simma på 29 minuter...

    SvaraRadera