måndag 27 februari 2012

190. I will remember before I forget

Ni som följer min blogg, eller bara lyssnar på mitt dravel i det verkliga kanske har lagt på minnet att jag använder hudvårdsprodukter från Maria Åkerberg (tidigare kallat Dermanord, sker successivt namnbyte på alla deras produkter just nu). Varför det nu skulle vara relevant att minnas. Hur som helst har min ansiktskräm tagit slut, men istället för att gå till min vanliga återförsäljare gick jag till solariet här i Svenljunga. Kan som parentes tillägga att jag alltid klurar på vad solariet heter - är det fortfarande Camillas solstrålar? Är Relaxen bara spa-avdelningen eller är det hela alltet? HETER DET BARA "SOLARIET"?! Jag vet inte. Hur som helst så pratade jag med Camilla och sa att jag tror jag ska ha en annan kräm, och frågade om hon kanske hade någon provförpackning jag kunde få för att testa. Det hade hon, och skickade dessutom med tre andra produkter. Så snällt! Glad tjej blev jag, och förhoppningsvis blir min hy lika tacksam. Powerkur à fukt på intåg!

För den som är intresserad är Maria Åkerbergs produkter närproducerade (från Frillesås!), organiska och gjorda på ekologiskt odlade råvaror. Dessutom innehåller de varken skadliga mineraloljor eller syntetiska ingredienser. Produkterna jag ska prova nu är för övrigt Face Dream (väldigt fet ansiktskräm, främst att ha på natten), Face Lotion (ansiktskräm för känslig hy, den jag överväger att ersätta min Face Refining Lotion med), Royal Facial Oil GLA (återfuktande och utslätande olja att ha under ansiktskräm) och slutligen en mild peeling i form av Papaya Scrub. 

1 kommentar:

  1. Du blir glad för hudkrämer!
    Jag blir glad om Linus kommer ihåg att köpa filmjölk & ägg.

    SvaraRadera