lördag 31 mars 2012

220. they call me white devil

Jahaja, idag är vad många i klassen kan kalla "Dagen D" i och med deras dagstur till Lake Tahoe och lite go skidåkning. Fram tills de vrider ett knä ur led. Förlåt, jag lät visst bittra-Jenny-tittar-tillbaka komma in i bloggen - hoppas givetvis att alla har jättekul och kommer tillbaka hela och fina! Hur som helst så är vi några som valt att inte följa med på skidresan, och jag och Edona bestämde oss för att mötas upp på campus och plugga lite istället.

Vid klockan halv tio stod jag utanför SRJC's bibliotek och väntade på Edona, och allt eftersom tiden gick blev jag allt mer otålig. Klockan tio meddelade min telefon att ett sms landat i inkorgen och Edona sa att hon väntat inne i cafeterian länge. Santa Rosa i all ära, men täckning är inte riktigt stadens bästa kvalitet.
    Vårt ledord var "effektivitet" men huruvida det följdes eller inte är en annan femma, trevligt hade vi i alla fall och vi fick faktiskt en del gjort. Framåt tre kände vi oss nöjda. Eller i alla fall trötta på plugget. Drog då ut på the wild streets of Santa Rosa och knallade bort till Scream'n Yogurt för att förtära lite Frozen Yogurt. Som inte blev så lite. Kom in på i det lilla caféet och möttes av typ femtioåtta olika "glass"-smaker och sju miljarder olika toppings. Allt från färska jordgubbar till sylt och såser och kakor och godis och cheesekake och grädde.

Alldeles för mätta och efter ett tag inte lika belåtna på grund av mättheten (men nu vet vi alla fall vad vi gillar bäst så då blir det mindre portion nästa gång) lämnade vi Scream'n och tog en liten promenad i området medan vi väntade på att tiden skulle gå så att Shelley skulle komma och hämta mig.  Befinner mig nu i mitt rum för lite återhämtning innan jag drar mig ut på en joggingrunda. Planerar sedan att landa i badkaret för återhämtning nummer två och sedan förtära grillad kyckling så fort Shelley kommer hem från dagens andra volontärarbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar