måndag 26 mars 2012

212. because there is so much left

Hoppas inte att ni tycker det är allt för tråkigt att bloggen blir mer och mer "det här har jag gjort idag", men så lär det bli i alla fall i början här i Cali, och sen när det händer speciella saker såklart.

Idag vaknade jag vid halv sju, men somnade om igen efter att ha varit vaken någon timma. Sover jättekonstigt här, det är lite jobbigt. Shelley hade åkt till kyrkan när jag gick upp sen, så jag snörade på mig löpskorna och gav mig ut i ett molnigt Santa Rosa. Var svårt att hitta en bra slinga att springa, för det är återvändsgränder överallt! Ville inte svänga för mycket heller, för var ju tvungen att hitta tillbaka. Slutade med att jag hittade en brutal backe som jag körde intervaller i, ska försöka ge den rättvisa på foto en dag så ska ni få se den. GALEN.
   När Shelley kommit hem igen och jag avnjutit en frukost samt talat med min familj på Skype, pluggade jag lite och sen gav vi oss iväg för att uträtta lite ärenden. Jag har nu fixat ett amerikanskt telefonnummer med gratis sms och 250 minuter förbetald samtalstid, det kostade 25 dollar och verkar vara prisvärt jämfört med andra alternativ här.
    Vi besökte också en jättestor beauty store vid namn Ulta. Priserna är sjuka. Med "sjuka" menar jag billiga. Skulle kunna fylla en hel resväska med skönhetsgrejer att ta med hem till Sverige! Smink, nagellack, hårvård, hudvård etcetera etcetera. Det mesta är ungefär en tredjedel av priset i Sverige. Kände mig som ett barn i en godisaffär, haha.

Fina fina. Och mina! 

1 kommentar:

  1. tycker INTE din blogg är tråkig!
    fortsätt uppdatera såhär mycket tack.

    SvaraRadera