onsdag 4 april 2012

227. I guess

Just nu är jag extremt jävla astrött, som min komodo förmodligen skulle uttryckt det. Saknar det lilla livet! På tal om att sakna talade jag med min familj via Skype imorse, och på tal om det så vill jag påminna er om att det finns en viss tidsskillnad mellan Sverige och USA. Mamma verkar nämligen missat det lite, för hon tog miste på vilket inlägg som hörde till vilken dag, hehe.

Idag har jag haft en bra och fullspäckad dag! Efter den virtuella dejten via headset och cam for jag till skolan och krigade på gymmet med CH. På lunchen sken solen och jag satt med Sebastian, Kamilla, Amelia och Fanny i gräset och åt. Hade jag haft de rätta anlagen för det hade jag förmodligen skrivit "om jag har tur kanske jag fått några fräknar av det!".
    När Roy avslutade sin standup och fantastiskt intressanta undervisning var skoldagen över, och jag, Sara och Hanna hade bestämt oss för att spendera eftermiddagen tillsammans. Enligt Johans direktiv behövde vi bara gå rakt framåt tills vägen började svänga och då ta vänster, sen skulle vi vara framme vid Plaza, köpcentret jag besökte igår. Han sa att det hela skulle ta tio minuter. Yeah, right.. Efter den tiden hade vi hunnit dra slutsatsen att vi måste gått fel, stått handfallna och funderat vilken väg vi skulle ta istället och sedan även råkat stöta på den snygga killen från boxningen. Med "stöta på" menar jag att vi mötte honom, inte flirtade. Han beskrev vägen för oss därifrån, jag tog kommandot och till slut kom vi rätt. Dock hade det nog gått fortare om någon av de andra tagit befälet - även om jag varit där innan..
    Fick skjuts hem av Hannas host-mom och när jag kom hem var Shelleys granne Pat på besök. Hon har berättat mycket om honom och det var kul att äntligen få träffa honom! Han är duktig på smink, så visade mig lite kombinationer med min nya palett. Tacksam för tipsen!
   Shelley tog sedan med mig till KOHLS, en stor klädaffär med massa reducerade priser. Jag var dock ute efter en väska att ha till skolan, då min ryggsäck verkligen blir fullproppad om jag ska ha med mig grejer till P.E. En väska fann jag, som det dessutom var 80% rabatt på eftersom det var utförsäljning på den, så fick ge 10 dollar. Helt okej överkomligt....... Med väskan i baksätet åkte vi hem igen, väntade in Shelleys son Joseph och hans flickvän Leann och stack sedan till en thairestaurang och käkade. Undrar just hur trevligt sällskap jag var, efter en lång dag var jag minst sagt trött.

Just det, innan vi begav oss till Plaza åskådade vi SRJCs simlag fotograferas. Johan och Sebastian var sugna på att vara med, och till slut tog Sebbe mod till sig och posade framför dem alla i bar överkropp. Bildbevis finner ni på klassbloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar