måndag 16 april 2012

238. if I just keep trying and trying

Sitter med datorn i knät i en soffa jag kommer att sakna, dricker en kopp te som smakar ovanligt sött och lyssnar på Alexandre Desplat, som på senare tid blivit en allt vassare motståndare till Hans Zimmer i form av min favoritkompositör gällande filmmusik. Bortsett från att jag snart måste ta hand om min tvätt som är i torktumlaren så är det en mycket fin avslutning på vad som känns som en väldigt lång dag.

Imorse vaknade jag vid 9, det vill säga alldeles för tidigt fastän det var ovanligt sent. Kände mig nämligen inte utvilad någonstans, hade ont i hela kroppen och trots tappra försök kunde jag inte somna om. Drog mig därför i sängen länge och slog sedan på sista avsnittet av One Tree Hill innan jag lämnade sängen för att i slow motion göra iordning frukost i ett tyst hus. Shelley var i kyrkan och både hunden och katterna hade bestämt sig för att vara tysta idag.
   Ute sken solen och termometern stod på lite mer än 60, det vill säga nästan 20 grader celsius. Fick därför på mig shorts och träningslinne, och efter att ha talat med min familj via Skype gav jag mig ut i värmen för en löprunda. Det blev ett träningspass som heter duga med både förlängd runda och intervaller i mördarbacken, brutalt jobbigt som det är - extra mycket när jag hade sega ben redan från början. Trots det tog jag mig igenom det planerade passet och jag är riktigt nöjd med resultatet!
   Någon timmas återhämtning och sen åkte jag och Shelley ner till centrala Santa Rosa där vi strosade runt i den gamla delen av stan, kikade in genom mysiga skyltfönster och gick in i ett stort antikvariat. Hittade där skamligt billiga vinylskivor, så fyra stycken fick följa med mig hem - Simon and Garfunkel, Blue Öyster Cult, Genesis och Eagles. Vackert!

Nu ska jag ta itu med min tvätt och sedan krypa ner i sängen, är riktigt trött och känner mig nästan lite febrig. Får hoppas att det inte är så, sjukdom har jag inte tid med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar