onsdag 23 maj 2012

257. I'll make it work

Slutplugg och arenakamp i all ära, men i helgen tog hjärnan sommarlov och idag lockade lunch på Viskan följt av strosande på stan och chill i solen mer än vad fotbollsmatcher gymnasieskolorna emellan på Borås Arena. Även om vi vann.

Ja, även om det bara är några få skoluppgifter kvar innan jag aldrig någonsin behöver plugga igen om jag inte vill, är det trögt som satan att komma igång. Vill bara ta studenten och kasta mig ut i arbetslivet, när man kan gå hem från jobbet och faktiskt lämna det där.
   Hur som haver slutade vi vid elva idag på grund av arenakampen, så jag och Hanna satte oss på uteserveringen och förtärde varsin Caesarsallad. Varmt var det, så när vi ätit klart gick vi en vända på stan istället för att sitta i gassande sol. När vi båda köpt lite smink och Hanna en väska till balen, köpte vi med oss förfriskningar i form av Ramlösa och tuggbart i form av tuggummi, och satte oss på trappan nere vid Viskan. Det var najs!
    Åkte sedan hem vid två, och har efter det pluggat och hämtat min balklänning hos sömmerskan, sen snörade jag på mig löpskorna och gav mig ut på en runda. Som ni kanske minns köpte jag skorna i USA, och helt seriöst.. Det är fan skornas motsvarighet till ett av de sju underverken (mina Jeffrey Campbell Lita höra nog till dem med). Sulan är väldigt flexibel så de följer fotens rörelse perfekt, väger nästan ingenting och sitter som en smäck på foten - utan att flytta sig vid rörelse. Behöver inte längre tänka på att röra fötterna när jag springer, utan kan fokusera helt på andning, armar och att pusha benen till rörelse. Supernöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar