måndag 23 juli 2012

280. everlasting light

Hade jag varit en av de där som driver en vit blogg med svart text i typsnitt Courier hade jag förmodligen haft "Just nu" som rubrik och lagt upp en bild på en kopp te, boken jag läser (De Två tornen) och min iPhone liten nonchalant liggandes bredvid.

Hade sen kanske skrivit något om att jag det senaste "fått en grej för matlagning", och att jag nu ska återgå till mitt te och boken. Dock är ju fallet så att jag inte har en sån där blogg, så jag ska därför bjuda er på ett par extra rader läsning.
   För att låta som en tvättäkta jojobantare kan jag säga att varje gång jag tar tag i min kost och träning på nytt finner jag sjukt stor glädje i att planera min mat. Nu är ju inte fallet så att jag är en sån där person som går från noll till hundra och ska "börja ett nytt, hälsosamt liv", utan bara satsar lite mer ibland. Från sjuttiofem till hundra typ. Intensifierar, kan man väl säga.
   Nu är det däremot lite annorlunda. Har den senaste tiden inte bara känt att det är roligt att verkligen ha koll på allt jag äter - jag är tamejfan passionerad på vägen från råvaror tills dess att de äntrar min mun. Har väl alltid varit ganska bra på att laga mat, men aldrig förr tyckt det vart lika spännande.

Det kliar i fingrarna! Jag vill baka mer bröd! Jag vill göra en förbättring av kycklinggrytan jag gjorde ikväll! Jag ska testa fler sorters soppa! Mat! Tagg! Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar