tisdag 31 juli 2012

283. The Fellowship

Om ganska exakt femtiofyra minuter slår klockan augusti, och det innebär inte bara att vi för typ tredje gången denna sommaren kommer säga att "denna månaden kommer sommaren".

Från och med imorgon ska jag leva enligt Fustrametoden och Fitnessfightens alla regler - det vill säga träna enligt det träningsprogrammet jag får om femtiotvå minuter, och kostprogrammet som jag redan fått en kik på. Maten tror jag inte blir några problem, för i ärlighetens namn är i stort sett enda skillnaden mellan min nuvarande kost och Fitnessfightens att de rekommenderar 100 kalorier mer.
   Träningen däremot blir spännande, vanligtvis satsar jag ju oftast på cardio i form av distansträning med vissa intervaller, och annars är det hit the weights i gymmet som gäller - tyngre och tyngre. Som jag förstått det ska Fustra gå ut på effektivitet, lägre vikter och fler reps.

Nu kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar