onsdag 29 augusti 2012

292. full steam spacemachine

Löften om sol och tjugo grader kändes minst sagt bräckliga när jag vaknade upp till bister dimma kantad av duggregn. Syrerikt, tänkte jag, och rullade ur sängen för att sätta igång kaffebryggaren.

Kroppen är lite trött idag, för efter gårdagens förmiddagspass på gymmet kunde jag gå med en munter "vad var det jag sa?"-känsla, eftersom benen levererade precis så som väntat. Men det känns idag. Hur som så var jag ännu gladare eftersom jag och fröken Werneröd bokat några dagar i London om en månad. Det blir fint.
   Med det sagt så kändes det inte särskilt jobbigt att gå upp halv åtta idag, vinka av lillasyster som skulle till skolan och sen sörpla i mig kaffet medan jag drog på mig underställströjan. Tröjan som ärligt talat varit lite av min bästa vän, denna kyliga sommar.

En kort morgonrunda med avslutande hastighetsintervaller i backe la en perfekt grund för grötfrukost med hemgjord blåbärssylt. Nu har havregrynen landat och kroppen är på gång igen, dags att inta gymmet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar