måndag 24 september 2012

299. det var något trösterikt i hennes öde

Startade dagen med Håkan Nesser i hörlurarna under en lång morgonpromenad i höstkylan medan det ljusnade, kände doften av blöta barr och hur kinderna sakta värmdes av morgonsolen. Eller av kroppsvärmen som sakta spred sig.

Åt sedan världens bästa frukost i form av havregrynsgröt, tog tag i livet och besökte Arbetsförmedlingen och infann mig sedan på gymmet. Benen levererade över förväntan och duschen efteråt kändes - om möjligt - något bättre än vad duschen efter träning brukar kännas.
   Dagen fortsatte i samma muntra takt med lite slutfix inför morgondagen, kaffe med finaste komodo och lilla Liam, som inte drack kaffe men däremot spydde när han satt hos mig. Cyklade sedan på mitt rostiga gamla fordon upp till Landbohallen för cirkelfys med andra glada motionärer, pressade ut varenda liten svettdroppe och tog sedan ännu en skön dusch.

Sitter nu med nymålade naglar, Håkan Nesser i öronen än en gång och ska snart lägga mig och sova. Imorgon vaknar jag upp till en packad resväska, en glad medresenär och ett flygplan som tar oss till London. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar