söndag 20 januari 2013

320. supporten är för tillfället okontaktbar

Det är lite känslan av att ringa till Telias support och hamna alldeles för långt bak i kön eller inte ens komma så långt utan bara lyfta luren för att upptäcka att signalen redan är död. Man önskar att hjälpen fanns på en hotline med quick dial, bara att lyfta luren och ha en hjälpsam röst med stöd och frågor som väntar i andra änden.

Vissa dagar gör det mig väldigt arg, andra dagar är jag frustrerad, uppgiven eller ledsen, men oftast är jag besviken. Jag är besviken på att de jag kallar vänner inte beter sig så som vänner bör - för senast jag kollade efter är det någon som visar omtanke, lyssnar, delar glädje och går att lita på.
   Bortsett från mina närmsta så är träning är just nu det största i mitt liv, och även om det inte kommer vara det för alltid så är det vad som gäller just nu, det som jag ägnar mig åt varje dag och fokuserar större delen av min vakna tid på. För mig är det svårt att se vad som är skillnaden på det och andra intressen såsom passion för musik eller brinnande intresse för knyppling, men ändå verkar det vara ett problem.
    Av någon anledning har stora delar av min bekantskapskrets valt att ignorera mitt intresse, gå i stora cirklar kring ämnet träning, försökt skära bort det ur samtalen eller på rent av elaka vis börjat ge subtila hån och klanka ner på det. Är det för att folk känner sig hotade eftersom hälsa och träning spelar en roll i allas liv oavsett hur intresserad man är, eller för att de ännu inte förstått att gymmet kan vara så mycket mer än bara något man avverkar för att man bör? Är det avundsjuka, att de är missunnsamma eller helt enkelt så att jag valt en livsstil som de inte vill stötta? Jag vet inte varför, och det gör att jag ännu mindre förstår det.
   
Jag begär inte att mina vänner ska lära sig skillnaden på pronerat och supinerat grepp eller hur man gör korrekta marklyft, för jag kan inte allt om deras intressen. Skillnaden här är bara att även om jag inte bryr mig ett skit om vilken kollektion som är inne i vår eller hur högt de kan hoppa med sina hästar, så bryr jag mig om mina vänner. Vad som är viktigt för dem blir således av värde för mig, och jag är respektfull nog att be dem dela med sig av vad som hänt i deras liv och hur det går med låtskrivandet eller tv-spelskarriären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar