måndag 20 maj 2013

345. Fullt upp trots ledighet

Har idag roat mig med att gå ut på promenad med klarblå himmel och återvänt under regntunga skyar. Trots att regnet redan hunnit falla, både på marken, mig och plåttaket jag efter starkt löp tog skydd under. 

Är fortfarande ledig från jobb efter Indienresan och det är så himla skönt. Jag gillar det för att jag är sysselsatt hela tiden och får tid till att fokusera på sådant som behöver prioriteras just nu, och jag är rädd att om jag inte hade det så hade det blivit en av de omtalade post äventyrskrascherna. Ni vet när folk kan bli lite deppiga för att resan är över, hjärnan har mycket att bearbeta och deras vardag känns allmänt grå och tråkig. Undermedvetet verkar jag ha planerat för att göra min hemkomst allt annat än lugn och tråkig för det händer mycket i livet nu, det är kul!
     Mitt i allt har jag fått för mig att ändra om lite i mitt lilla näste. Jag tog ingen förebild så det får nog bara bli en efter, just nu ser det inte särskilt trevligt ut utan mest är det rörigt. Golvet är täckt av skivor i kraftig kartong och på står en lagerhylla upp och ner, han har idag fått en omgång med pensel och vit målarfärg. Idén kändes roligare i teorin och imorgon har jag en till som ska målas innan det är dags för ytterligare en strykning, men det är ganska rogivande att ha något kreativt att dona med. 

Mest av allt donar jag med mina tankar om träning just nu. Det är underbart att vara tillbaka på gymmet, men nedslående hur mycket man hinner tappa på sex veckor. På sätt och vis känner jag mig nollställd, på ett ganska positivt vis. Motivationen är på topp och jag har så många möjligheter och sätt att fortsätta på härifrån, men än så länge har jag inte lyckats besluta hur. Oh well! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar