lördag 3 december 2011

157. this is the end of the world

Jag antar att vi alla har våra grejer. Saker som vi gör, eller absolut inte gör. Ting som skulle kunna liknas med tvångsbeteenden och som vi inte riktigt vet om det är något vi själva tvingat fram - och kanske inbillar oss - eller om det alltid funnits där.

Angående det här med den vita porslinsklosetten som vi har i det rum som vissa kallar för "toalett", andra för "badrum", några säger helt enkelt "toan" och en och annan väljer att nyttja ordet "dasset". För det första: locket måste vara stängt. Jag upprepar: locket.måste.vara.stängt. Det känns helt enkelt som om alla bakterier och jävelskap som finns i toaletten stängs inne om locket är stängt, så därför vill jag ha det så.
   Vidare så har toaletten en viktig roll i mina morgon- och kvällsrutiner. Det är förmodligen nu som ni sitter och skruvar lite besvärat på er och undrar om ni verkligen vill veta mer, men ta det lugnt mina vänner! Det är bara det att varje morgon och kväll gör jag rent mitt ansikte med diverse ansiktsvårdsprodukter, och detta är jag mycket noga med att göra INNAN jag går på toaletten. Annars vill jag inte fingra i mitt eget ansikte... Visst, man tvättar händerna och allt sånt där, men ändå... Tänk bara hur mycket bakterier du får på händerna av att fälla ner locket efter dig! Uh.
    Slutligen har tandborstningen en viktig del i morgon- och kvällsrutinen. Om det vanligtvis är viktigt att locket på toaletten är nedfällt, är det om möjligt ännu viktigare när jag borstar tänderna. Annars känns det som om bakterierna från toaletten sugs till tandkrämen som om den vore en magnet. Huuuuuuuuuuur äckligt?! Asäckligt.

Vet att detta mest är grejer jag inbillat mig, men tycks inte bli kvitt det. Är det bara jag som är så här sjuk i huvudet? Anyone?

(ångrar nästan detta inlägget redan... Men var tvungen att dela med mig!)

1 kommentar:

  1. Jag är också verkligen lika sjuk i huvudet. Speciellt på sistone, funderar på att borsta tänderna i sovrummet...

    SvaraRadera