tisdag 2 april 2013

331. planerad spontaitet

Jag har precis svirat om till reseoutfiten som är så avancerad som både tights och klänning, och ska ge mig iväg till flygplatsen om cirka tre minuter.

Har idag konstaterat att sen flygtid är helt fantastiskt och städat mitt rum - ännu en grej i ledet av processen mot packning. Igår rensade jag min garderob och tränade, sneglade lite på väskan men ignorerade faktumet att en backpacker faktiskt bör ha något i ryggsäcken.. Eller?
   Hur som så ger jag mig snart iväg på en resa jag bokade in för ungefär tre veckor sedan. Flyget går till New Delhi, sedan bär det av söderut. Vilken väg vet jag ännu inte och varför det blev just Indien som destination kan jag inte svara på - men man måste ju börja sin upptäcksfärd av världen någonstans.

Från att ha planerat att resa ensam ska jag ha en trogen partner in crime med mig, som är än mer spontan. Biljetten handlades på impuls för knappt en vecka sedan, utgånget pass löstes trots påskhelg och visumet fixades genom en roadtrip till Stockholm igår. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar