fredag 27 juli 2012

281. A world before I am a man

När jag var yngre passade jag på att testa många olika sporter och träningsformer, och även om det var fotbollen som till slut drog det längsta strået undrar jag ibland om jag hade haft roligare om jag tränat något annat. Jag vet inte. 

Under något år sysslade jag lite med friidrott, och det är ju faktiskt jävligt roligt. Tycker idag att det är en av de roligaste sporterna att se på tv, så när jag i OS 2008 fick se löparen Usain Bolt dominera var jag minst sagt fascinerad. 
   Det var inte bara den totala dominansen som imponerade, utan också hur oskyldigt spexig han var. Ni vet, inte det där med superstjärnor som själva tycker att de är så bra och coola, och därmed går ut med en halvtaskig attityd. Istället var det som om han bara var så glad att han var tvungen att få ut det genom att showa lite för publiken, som om han knappt själv var medveten om hur otrolig han var. 

Igår tog jag mig äntligen tiden att se del ett av två av en dokumentär om Usain Bolt (länk till svtplay här). Fruktansvärt intressant, och humoristisk! Inte nog med att man får se delar av vilket otroligt arbete som ligger bakom succén, man får också lära känna personen Usain mer, och inte bara löparen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar